Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
+38-067-242-71-34
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Центр практичної психології

    Відкритий міжнародний

    університет розвитку людини «Україна»

     

    ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

    КАФЕДРА ПСИХОЛОГІЇ

    Навчально-наукова лабораторія кафедри психології

    Навчально-наукова лабораторія є структурним підрозділом кафедри психології Інституту соціальних технологій Університету «Україна». Лабораторія створена та функціонує відповідно до наказу Президента Відкритого міжнародного університету розвитку людини "Україна" від 18 квітня 2002 року № 66.

    Завідувач лабораторії – старший викладач кафедри Хорунженко Галина Володимирівна.

    Психолог лабораторії – доцент кафедри, кандидат психологічних наук, доцент Маслянікова Ірина Вікторівна.

    Метою лабораторії є забезпечення та розвиток особистісного, професійно-творчого, інтелектуального потенціалу студентів. У своїй діяльності лабораторія системно створює, експериментує, апробує та освоює наукові-практичні нововведення у галузі психології.

    Діяльність лабораторії зорієнтована на такі види практичної діяльності:

    • Психодіагностика різноманітних сфер психічної діяльності студентської молоді;
    • Психологічний супровід, спрямований на розкриття особистісних ресурсів особистості;
    • Психологічне консультування з особистих та професійних питань;
    • Психологічна терапія, спрямована на глибинне опрацювання сфер психічної діяльності;
    • Психологічний тренінг, спрямований на відпрацювання практичних навичок у різноманітних сферах особистісного та професійного життя;
    • Психологічна реабілітація, спрямована на відновлення психічних функцій внаслідок дії несприятливих обставин різного характеру.

    Коло актуальних напрямів діяльності лабораторії:

    • стабілізація психоемоційного стану студентської молоді;
    • покращення міжособистісних стосунків студентів (дитячо-батьківських, інтимно-особистісних);
    • профілактика конфліктів у взаємостосунках та сформування конструктивних способів їх розв’язання;
    • коригування самоставлення та формування адекватної самооцінки;
    • формування професійної комунікації майбутніх психологів тощо.

    Особлива увага фахівцями лабораторії приділяється студентам з інвалідністю. Психологічна робота з такими студентами спрямована на вирішення таких питань:

    • психологічні механізми впровадження інклюзивного підходу в освітню діяльність для студентів з інвалідністю;
    • забезпечення психологічного супроводу навчання студентів з інвалідністю;
    • формування навичок презентації та ефективної комунікації для студентів з інвалідністю.;
    • корекція професійного становлення та сприяння працевлаштуванню студентів з інвалідністю;
    • подолання наслідків травмуючих/екстремальних/кризових ситуацій та відпрацювання навичок ефективної соціалізації для студентів з інвалідністю та ін.

    Разом із практичними видами діяльність лабораторії зорієнтована і на науково-дослідну діяльність у сфері психології. Під керівництвом фахівців лабораторії здійснюються емпіричні дослідження з актуальних проблем психології відповідно до тематичного плану кафедри, результати наукового пошуку яких втілюються у підготовці наукових робіт та публікацій. Фахівцями лабораторії забезпечуються умови для професійного зростання майбутніх науковців у сфері психології та формування їх професійної культури.

    Діяльність фахівців лабораторії передбачає надання консультацій, проведення тренінгових та психотерапевтичних зустрічей тощо. Робота здійснюється офлайн або в онлайн форматі за допомогою платформи Zoom в індивідуальній або груповій формі. Актуальні результати нашої роботи розміщуються на сторінці ФБ за посиланням: http://surl.li/drykx.

     
     

    Центр практичної психології при соціально-психологічній службі Рівненського інституту ВНЗ "Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна"

    У рамках діяльності Рівненського інституту ВНЗ "Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна" функціонує центр практичної психології при соціально-психологічній службі для надання психологічної допомоги.

     

     

    На фото: консультативний кабінет центру практичної психології

    Головною метою є забезпечення психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу та оптимізація умов для формування повноцінної особистості студента. Центр практичної психології - структурний підрозділ соціально-психологічного факультету - призначений для забезпечення психічного й психологічного здоров'я студентів, розвитку їхніх практичних здібностей, схильностей, готовності до професійної діяльності в сучасних умовах, реалізації потенційних можливостей, профілактики стресових станів.

    Основні напрямки:

    - розвивально-освітня робота з метою оптимізації психологічних складових навчального середовища для підготовки фахівців;

    - підвищення ефективності навчання практичних психологів;

    - організація та координація роботи практичних психологів;

    - популяризація психологічних знань;

    - становлення та особистісний розвиток абітурієнтів, студентів, викладачів, а також різних категорій населення, що звертаються за психологічною допомогою.

    Форми діяльності:

    - консультування (індивідуальне, групове, тематичне, оргконсультавання);

    - діагностика;

    - постійно діючі психологічні гуртки;

    - школа тренерської майстерності;

    - творчі групи;

    - майстер-класи;

    - тренінги;

    - психокорекція та психотерапія.

     

    Завдання Центру практичної психології

    Відповідно до нормативних документів Центр забезпечує реалізацію таких завдань:

    - створення експериментальної бази для практичної та науково-дослідної діяльності студентів, викладачів, інших фахівців соціально-психологічного факультету;

    - розвиток практичних навичок та вмінь студентів у сфері практичної психології;

    - розширення можливостей для професійного самовизначення, саморозвитку та самовдосконалення студентів факультету;

    - соціально-психологічна адаптація студентів факультету та університету, осіб, що звернулися по допомогу;

    - профілактика й подолання відхилень у соціальному і психологічному здоров'ї, а також в особистісному розвитку студентів;

    - сприяння поширенню і впровадженню у практику вузу досягнень у галузі вітчизняної і зарубіжної психології та соціальної роботи;

    - розробка та апробація новітніх технологій у сфері консультативної та тренінгової роботи;

    - науково-дослідна діяльність у новітніх напрямках психологічної практики;

    - надання соціально-психологічних послуг різним категоріям населення та організаціям.

     

    При Центрі практичної психології функціонує:

    - консультативний кабінет, де впроваджуються сучасні методи практичної психології;

    - лабораторія соціально-психологічних форм навчання для впровадження інтерактивних форм навчання та здійснення психологічної допомоги;

    - психофізіологічна лабораторія для проведення та обробки комп’ютерної діагностики;

    - дитячий центр розвитку.

     

    Клуб для підлітків "Сам собі психолог"

    Це конфіденційна, закрита від батьків, створена для сучасних підлітків, не схожа на школу група, де можна бути собою, досліджувати свій внутрішній світ і вчитись вирішувати проблеми з друзями, батьками, собою. Теми обираєш ти сам. Час - 12:00. День тижня - субота.

    Сплановано базовий курс за темами:

    1. Як бути цікавим?
    2. Поговоримо про с е к с?...
    3. Як правильно виховувати батьків.
    4. ЯК стати лідером.
    5. Моє перше кохання.
    6. Проблеми з другом...
    7. Як стати успішним.
    8. Що мені заважає бути щасливим.
    9. Побудова дружньої команди.

    Проте, враховуючи формат даного клубу, діти можуть самі обирати цікаву для них тему.

     

    Літній міні-садок “Baby University”

    (група розвитку для дітей 3-6р.)

    9:00-13:00

    Чому це Вам підходить?

    • ви ходите тоді, коли хочете;
    • не потрібно медичних довідок;
    • це близько до дому;
    • невеликі групи дітей;
    • щодня цікаві заняття з розвитку мислення, логіки, дрібної моторики руки, образотворчих та інтелектуальних здібностей, англійські хвилинки.

    Місце знаходження: вул. Котляревського, 1; 3 поверх (на базі Рівненського інституту Університету “Україна”)

      

    ПОСЛУГИ ЦЕНТРУ ПРАКТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ

     

    У Центрі практичної психології при соціально-психологічній службі Рівненського інституту Університету «Україна» можна отримати допомогу при таких сімейних проблемах: 

    -   проблеми адаптації до нових умов життя;

    -   труднощі взаємовідносин дітей та батьків;

    -   конфлікти між свекрухою та невісткою, тещею та зятем, проблеми взаємовідносин із прабатьками;

    -   подружні зради;

    -   подолання негармонійних відносин у сім'ї;

    -   дошлюбна підготовка та консультування наречених та батьків наречених;

    -   проблеми входження в нову сім’ю, самотність батьків;

    -   складні сімейні відносини, труднощі спілкування із протилежною статтю;

    -   навчання регулюванню власних негативних емоцій;

    -   психологічна підготовка до вагітності та появи дитини;

    -   психологічний супровід вагітних жінок та подолання проявів післяпологової депресії.

    У Центрі практичної психології здійснюється психологічна робота з дітьми:

    -   діагностика психічного розвитку дитини;

    -   визначення готовності до шкільного навчання;

    -   діагностика труднощів при навчанні дитини;

    -   корекція взаємовідносин із однолітками;

    -   корекція конфліктів у шкільному колективі;

    -   корекція порушень взаємовідносин із батьками;

    -   допомога дітям після психічних травм (втрата близької людини, розлучення батьків, після автокатастроф);

    -   відновлення психічного стану дитини після лікування та перенесених хвороб;

    -   допомога дітям у стресових ситуаціях;

    -   корекція дитячих ревнощів;

    -   корекція дитячих страхів;

    -   корекція дитячої агресивності;

    -   діагностика у професійному самовизначенні дитини.

    У Центрі практичної психології надається допомога при особистісних проблемах:

    -   корекція заниженої самооцінки;

    -   подолання посттравматичних стресових розладів;

    -   корекція депресивних емоційних станів;

    -   корекція нав’язливих станів;

    -   подолання психосоматичних розладів;

    -   корекція тривожних станів та страхів;

    -   здійснюється коучинг на досягнення та мотивацію успіху;

    -   здійснюється психологічний супровід клієнта у складних життєвих ситуаціях та ситуаціях вибору.

    Роботу здійснюють кваліфіковані психологи та психотерапевти, які:

    -   мають вищу психологічну освіту, наукові ступені та звання,

    -   мають досвід роботи у практичній психології більше, ніж 10 років,

    -   мають спеціалізовані навички при роботі із психологічними проблемами,

    -   пройшли спеціалізовану психологічну підготовку,

    -   систематично проводять навчання інших психологів,

    -   публікують результати власного досвіду в спеціалізованій літературі,

    -   мають підтверджуючі документи.

    Робота в Центрі практичної психології проводиться щоденно:

    -   у зручний для клієнта час,

    -   клієнт ознайомлюється з методами, що рекомендує психолог,

    -   суворо дотримується принципів конфіденційності та анонімності,

    -   психолог не призначає лікарських препаратів,

    -   психолог не нав’язує особистих думок та поглядів.

    Психолог допомагає клієнту:

    -   зрозуміти власні почуття,

    -   нормалізувати емоційний стан,

    -   підвищити власну цінність,

    -   забезпечити особистісний ріст,

    -   підкреслює унікальність особистості,

    -   заохочує до прийняття рішень,

    -   адаптує до соціокультурних умов життя,

    -   активізувати інтелектуальну діяльність,

    -   оптимізувати особистісні ресурси.

     

    2019

    Тиждень психології (Хмельницький інститут соціальних технологій, 26 квітня 2019 року)

    Фестиваль психологічних практик «Живи» (Вінницький соціально-економічний інститут, 2 березня 2019 року)

     

    2017

    Фестиваль психології Вінницького інституту Університету "Україна" у Могилів-Подільському медичному коледжі (Вінницький соціально-економічний інститут, 18 квітня 2017 року)

    Тиждень психології (Вінницький соціально-економічний інститут, 18 квітня 2017 року)

    Інтерв'ю з викладачем Вінницького інституту Університету "Україна" Федором Мельником (9 березня 2017 року)

    Співрозмовник Анни Кіссо — хірург, психолог та засновник школи становлення чоловіків. Федір Мельник – ельфійські очі та тіло Геркулеса.

    Вважає, що кожній жінці від чоловіка потрібно три види захисту: фізичний, матеріальний та духовний. А якщо просто, то любов.

     

    Відеорепортаж. Що потрібно українцям для «повного» щастя, знають вінничани

    Опубліковано: 9 березня 2017 року

    http://vlasno.info/

     

     

    2016

    Лялькотерапія: майстер-клас для студентів-психологів (Білоцерківський інститут економіки та управління, 25 листопада 2016 року)

    Психологічний фестиваль "Живи!" (Вінницький соціально-економічний інститут,  15 жовтня 2016 року)

    Бесіда зі студентами коледжів Вінниці про різні види залежностей та психологічні травми (Вінницький соціально-економічний інститут, 17 червня 2016 року)

    Уся правда моєї тіні (Вінницький соціально-економічний інститут, 23 травня 2016 року)

    Вінницький інститут Університету "Україна" показав справжнє свято добра і людяності (Вінницький соціально-економічний інститут, 21 травня 2016 року)

    21 травня – Фестиваль практичної психології у Вінниці (Вінницький соціально-економічний інститут, 21 травня 2016 року)

    Програма благодійного фестивалю психології (Вінницький соціально-економічний інститут, 21 травня 2016 року)

    Майстер-клас з психології у рамках тижня психології (Вінницький соціально-економічний інститут, 27 квітня 2016 року)

    Тиждень психології почався! (Вінницький соціально-економічний інститут, 25 квітня 2016 року)

    Безкоштовні лекції з психології вінничани зможуть послухати наступного тижня (Вінницький соціально-економічний інститут, 22 квітня 2016 року)

     

    2015

    Майстер-клас з проблеми подолання стресу "Система BASIC PH" (Вінницький соціально-економічний інститут, 10 грудня 2015 року)

    Викладачі кафедри соціальної роботи надають практичну допомогу в адаптації підлітків до сучасного життя у ЗОШ міста в рамках "Програми "15" Українського фонду "Благополуччя дітей" (Луцький інститут розвитку людини, 20 травня 2015 року):

    Благодійний фестиваль практичної психології (Вінницький соціально-економічний інститут, 16 травня 2015 року)

    Благодійний фестиваль практичної психології відбувся (Вінницький соціально-економічний інститут, 16 травня 2015 року)

    Презентація благодійного заходу Вінницького інституту Університету "Україна" "Фестиваль практичної психології" (16 травня 2015 року)

    Тиждень психології "Пора року моєї душі" (Вінницький соціально-економічний інститут, 20-24 квітня 2015 року)

    "ПОРА РОКУ МОЄЇ ДУШІ": у Вінницькому інституті Університету «Україна» пройшов ТИЖДЕНЬ ПСИХОЛОГІЇ (24 квітня 2015 року)

     

    2014

    "Від конфлікту – до гармонії" (Вінницький соціально-економічний інститут, 4 жовтня 2014 року)

     

    2013  

    Психологічний фестиваль на Світязі - 2013 (Рівненський інститут, 24-26 травня 2013 року)

    Студенти ПІЕП провели психотренінг (Полтавський інститут економіки і права, 29 травня 2013 року)

    Коментарі до Всеукраїнського дня психолога від Катерини Фастовець, тренера-психолога (23 квітня 2013 року)

    Діалоги про психологію - до Всеукраїнського дня психолога (Полтавський інститут економіки і права, 18 квітня 2013 року)

    В Університеті "Україна" вчать студентів позбавлятися… комплексів неповноцінності 

    Контроль та управління часом або "Як знайти зайві 3 години для себе" засобами арт-терапії  (Запрошення на семінар-тренінг, який відбудеться 4.04.2013 року)

    Як почувати себе щасливою жінкою – технології саморозкриття засобами арт-терапії (Запрошення на семінар-тренінг, який відбудеться 22.03.2013 року) 

    Цілепокладання техніками арт-терапії або як досягти власної цілі через малюнок і казку (Запрошення на семінар-тренінг, який відбудеться 28.02.2013 року) 

    Корекція страхів, фобій, тривог методами казкотерапії (Запрошення на семінар-тренінг, який відбудеться 25.01.2013 року)  

    Реабілітація дітей: нові грані співпраці (Навчально-методичний семінар, Рівненський інститут, 16 січня 2013 року)

    Відкритий діалог про агресію дітей (Рівненський інститут, 2013)

     

    2012

    Психолог Людмила Сердюк із Університету "Україна" знає, як зберегти гарний настрій навіть… під час "кінця світу"

    Практичні рекомендації для адаптації студентів-першокурсників від майбутніх психологів! (Рівненський інститут, 2012)

    Проблема суїциду в сучасному суспільстві (Рівненський інститут, 2012)

    Як першокурснику стати успішним студентом (Рівненський інститут, 2012)

    В Університеті "Україна" у Рівному психологів навчали основам ефективної професійної діяльності (Рівненський інститут, 2012)

    Семінар по культурі взаємовідносин між чоловіком та жінкою для молоді з інвалідністю - 2012

    Круглий стіл "Конверт психологічних знань" (Полтавський інститут економіки і права, 2012)

    Як створити упевненість в собі – або свою упевненість

    Колір у мандалах

    Алгоритм написання вправ для лялькотерапії 

    Приймали майстра школи У-Сін – Катрін Чорну

    Протокол фіксації результатів у лялькотерапії  

    Як використовувати воскову крейду для роботи з дітьми 

    Арт-терапевтичні техніки подолання конфліктів у сім’ї , колективі, групі „Як не стати жертвою самого себе” (Запрошення на семінар-тренінг, який відбудеться 14.12.2012 року)  

    Пошук партнера та подолання проблем у подружніх взаєминах у процесі самозцілення та саморозкриття методами арт-терапії (Запрошення на семінар-тренінг, який відбудеться 29.11.2012 року)  

    Подолання невпевненості у собі та підвищення самооцінки засобами арт-терапії (Запрошення на семінар-тренінг, який відбудеться26.10.2012 року)  

     Card-making – новітня форма психологічної релаксації клієнта (Запрошення на семінар-тренінг, який відбудеться 07.06.2012 року)  

    Весняний "Фестиваль практичної психології на Світязі" (Запрошення на фестиваль, який відбудеться 21-23 травня 2012 року на оздоровчій базі ВНУ імені Лесі Українки)

     

    2011

    Дитяча гра дорослих людей: пісочна психотерапія

    Метод вільних асоціацій в ізотерапії. Інтуїтивна творчість (Запрошення на семінар-тренінг 22.12.2011 року)

    Психологічне зцілення за допомогою арт-мандал (Запрошення на семінар-тренінг 2-3.02.2012 року) 

    Cемінар-тренінг на тему "Асоціативні, проективні та метафоричні карти у психологічному консультуванні та корекції" (1-2.12.2011 року)

    Cемінар-тренінг на тему "Психологічна допомога батькам, що виховують дитину в неповних сім’ях(24.11.2011 року) 

    Cемінар-тренінг на тему "Подолання страхів у дітей та нав’язливих станів у дорослих методами арт-терапії" (17.11.2011 року)

    Лялькотерапія – мистецтво самовираження та самозцілення як форма роботи психолога у процесі консультування та корекції (Запрошення на семінар-тренінг   3-4.11.2011 року) 

    Український фестиваль розвитку оосбистостей "Світ можливостей" (1.10.2011 року) - Психологи Університету "Україна" розширили світ своїх можливостей

    Психологічний фестиваль на Світязі (27-29.05.2011 року)

    Психологічний фестиваль на Світязі - Звіт (27-29.05.2011 року)

    Психологічний фестиваль на Світязі - Фотозвіт (27.29.05.2011 року) 

    Відгуки студентів про участь у Фестивалі практичної психології на Світязі (27-29.05.2011 року) 

    Ґудзик як інструмент у роботі психолога (Запрошення на семінар-тренінг  05.05.2011 року)

    Семінар по культурі взаємовідносин між чоловіком та жінкою для молоді з інвалідністю (Горлівський регіональний інститут, квітень 2011)

    Семінар-тренінг "Арт-технології в роботі зі стресовими та депресивними станами клієнта" (3-4.03.2011 року)

    Фестиваль професійної практичної психології (26.02.2011 року)

    Міжнародна міждисциплінарна науково-практична конференція "Простір арт-терапії: витоки натхнення" Рівненського інституту Університету "Україна" (24-26.02.2011 року)

     Семінар "Проблема віктимності (робота практичного психолога з жертвами насилля)" (18.02.2011)

    Семінар-тренінг "Техніка монотипії в роботі практичного психолога" (10.02.2011 року)

    Семінар-тренінг на тему: "Робота психолога з образами фей та чарівників у казкотерапії" (21.01.2011 року)

     

    2010

    АРТ-мандали як форма роботи практичного психолога (2.12.2010 року)

    Піскова терапія в дії

     

    2009

    Психологічний тренінг "Психологічні технології роботи з дітьми з особливими потребами" (4.12.2009 року)

    Тренінг із методу Мюррей у Полтаві

      

     

    Статті, матеріали

    Арт-терапія - паличка-виручалочка сучасного суспільства 

    Лялькотерапія як метод психологічної допомоги особистості  

    Фото-звіт з тренінгу "Метафоричні асоціативні карти у психологічному консультуванні та корекції"  

    Програма зі спеціалізації „Лялькотерапія”

    Навчальний тренінг для жінок, зацікавлених в арт-терапії 

    Представлення новітнього методу лікування психологічних травм і кризових ситуацій

    Програма підготовки за напрямком "Ізотерапія – розвиток, зцілення, допомога через малюнок" 

    Навчальний тренінг "Арт-технології в роботі психолога з образами "Води, Вогню, Землі і Повітря" у процесі консультування та корекції"

    Асоціативні, проективні та метафоричні карти у психологічному консультуванні та корекції 

    Казкотерапія в роботі психолога з психосоматичними розладами у дітей та дорослих

    Робота психолога з образом Я-жінка

    Методологічний тренінг для практичних психологів  

    Перелік необхідних матеріалів для ефективної ізотерапії в роботі психолога

    Методологічні складові інструментарію психологічної експертизи в умовах навчального закладу 

    Функціональні особливості використання методів арт-терапії у роботі психолога з дітьми та підлітками

    Основні характеристики самоставлення як компоненту структури самосвідомості 

    Ви не знаєте, як називається ваша фобіято ми йдемо до вас!

    В якийсь момент татуювання може стати перешкодою на шляху до успіху в новому соціальному оточенні

    Стресс как катализатор жизни или смерти

    Организуем время жизни так, чтобы его хватало

    Хмельницькі студенти вчились ходити по битих пляшках (Хмельницький інститут соціальних технологій - 2011)

    Арт-терапія: малювати корисно всім 

    Психологічні основи роботи психолога з цілями клієнта

    Психологічні механізми саморозуміння і самоорганізації. Основи селф-менеджменту 

    Технології роботи з дітьми, що постраждали від розлучення батьків 

    Найкраща лялька – виготовлена власноруч  

    Якщо ваша дитина в цьому році йде до школи (поради психолога)

    Як вберегти шлюб і подолати сімейну кризу

    У Рівному студентам допомагали в адаптації до навчання

    Тренінг "Тайм-менеджмент: психологічні складові" 

    Тренінг "Стрес-менеджмент. Технології управління та подолання наслідків стресу"

    Рівненські психологи готують до шлюбу, або курси Адама і Єви

    Технології профілактики ксенофобії в Рівному

    Психологічна робота з батьками агресивних дітей

    Арт-терапія для майбутніх психологів

    Для психологів і не тільки надають професійні консультації та підтримку в центрі практичної психології при соціально-психологічній службі Рівненського інституту Університету "Україна"

    Емоційне вигорання персоналу (тривалість тренінгу складає 10 годин)

    Психофізіологічне забезпечення навчальної діяльності в період екзаменаційної сесії

    Система психологічної підтримки клієнта після розлучення

    Що таке "психосоматика"?

    Игротерапия и сказкотерапия детей (основные задачи по организации арт-терапевтического пространства)

    Казка про те, як Фея зберігає секрет

    Тренінг "Розвиток креативності учнів та педагогів"

    Виберіть собі чарівний предмет і зрозумійте свою проблему

    Заборони в арт-терапії

     

     

    Психологічна он-лайн консультація 

    МИКОЛАЇВСЬКИЙ МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ «УКРАЇНА»

     

    Гельштальт-терапія

    Консультант Лариса Володимирівна Сафронова 

    Метою гельштальт-терапії є допомога людині у віднайденні самого себе, своєї аутентичності. Поняття аутентичності є метафорою та результатом психопрактики, пов'язаною з особливими хвилюваннями. Прагнення індивідуальності, цілісності, власної неповторності, унікальності особистості є головно особливістю гельшталь-терапії, яка відрізняє її від інших психотерапевтичних напрямків.

    Гельшталь-терапія надає клієнту можливість відійти від соціально-унормованих і соціально-контрольованих почуттів до справжніх, відмовитися від стереотипів і кліше, відкритися новому досвіду.

    Основне завдання гельштальт-терапевта полягає в тому щоб “вибити” клієнта зі звичної життєвої позиції, яка дозволяє йому ховатися від реальності, допомогти побачити все різноманіття життєвих виборів і стати вільним та відповідальним за своє життя. В гельштальт-терапії не має слова “повинен”, воно замінюється на “хочу”. Перше знімає відповідальність за вчинок, тому що людина робить щось під тиском обов'язку. Друге повертає людину до вільного вибору.

     

    Пісочна психотерапія 

    Консультант Лариса Володимирівна Сафронова 

    Метод піскової терапії поки мало відомий в Україні, на противагу Росії й інших країнам, де він впевнено посів своє гідне місце серед різноманітних методів психологічної, психокорекційної та психотерапевтичної допомоги дітям, підліткам та дорослим. А ті, хто вже закінчив навчання за цим методом в Україні, успішно практикують його в різномантітних психологічних центрах, навчальних закладах, лікарнях, клініках тощо.

    Цей метод являє собою одну з незвичайних технік аналітичного процесу, під час якого дитина (часто підліток, дорослий) будує власний світ у мініатюрі з піску і невеликих фігурок. Це метод, що має за собою цікаве минуле, перевірені часом основи теорії й техніки в сьогоденні та перспективне майбутнє. Дитина виражає на піску те, що спонтанно виникає протягом заняття.

    У роботі використовується безліч мініатюрних фігур людей, тварин, дерев, будинків, автомобілів, мостів, релігійних символів і ще багато іншого. Така безліч фігур і матеріалів необхідна для того, щоб дати можливість дитині створювати власний світ.

    Пісок - незвичайно приємний матеріал: коли ми занурюємо руки в сухий пісок, з'являється щось схоже на брижі на воді. Ми можемо також переносити пісок, створювати тонкі форми, вітер і пісок у сукупності викликають образи пустелі. Змішаний із водою, пісок стає більше темним і здобуває властивості землі. Пісок стає стійким і йому можна додати форму. Так ми можемо створювати ландшафти або тривимірні структури всіх видів. Можна сказати, що дитині на годину надається невідомий Всесвіт, усередині якого вона може створювати свій індивідуальний світ. Дитина не може нам розповісти про свої проблеми як дорослий, але вона може зробити це за допомогою піскових картин.

    Цей метод можна використовувати в роботі з дітьми від трьох років (а також, як один із етапів у роботі з підлітками і дорослими), з наступним спектром проблем:

    -            різні форми порушень поведінки;

    -            проблеми у взаєминах із дорослими (батьками, вихователями, вчителями) й однолітками;

    -            психосоматичні захворювання;

    -            підвищена тривожність, страхи;

    -            складності, пов'язані зі змінами в сім'ї (розлучення, поява молодшої дитини, і т.д.) і в соціальних ситуаціях (дитячий садок, школа);

    -            неврози.

     

    Арт-терапія

    Консультант Лариса Леонідівна Васильєва 

    У системі різних форм психотерапії мистецтво арт-терапії розглядається як сукупність психологічних методів впливу, застосованих у контексті образотворчої діяльності особистості і психотерапевтичних відносин, які використовуються з метою лікування, психокорекції, психопрофілактики, реабілітації і тренінгу.

    Арт-терапія дає можливість раннього виявлення людей групи ризику, розвитку емоційних і поведінкових порушень. Її застосовують під час програм раннього втручання, а також для підвищення ефективності лікувально-реабілітаційних заходів. Впровадження арт-терапії в освіту сприяє розвитку різних психічних властивостей і якостей особистостей, які мають велике значення для її успішної психо-соціальної адаптації.

     

    Психолого-педагогічний супровід розвитку особистості з синдромом

    дефіциту уваги з гіперактивністю 

    Консультант Лариса Володимирівна Сафронова 

    Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю — одна з найбільш частих причин звернення за психологічною допомогою в дитячому віці. Але йому приділяється велика увага лише після вступу дитини до школи, коли виявляються шкільна дезадаптація та погана успішність. Таким чином, вивчення дітей із синдромом дефіциту уваги з гіперактивністю має важливе значення для психолого-педагогічної практики як у молодшому шкільному, так і в дошкільному віці. Рання діагностика і корекція мають орієнтуватися на дошкільний вік (5 років). Дотримуватися треба системного підходу, розглядаючи проблеми розвитку дитини в комплексі з проблемами в сім'ї, в колективі однолітків і дорослих, що супроводжують розвиток дитини. Він має спиратися на сужетно-рольові ігри, методи ігрової терапії, поведінкового тренінгу, концепції орієнтувальної діяльності та планомірно-поетапного формування діяльності.

     

    Психологічна допомога у кризових ситуаціях

    Консультант Олена Сергіївна Дроботун 

    Кризова психологія та психотерапія — відносно нові, але такі сфери психологічної практики, що інтенсивно розвиваються. Криза як поворотний пункт людської долі, в якому руйнуються самі основи майбутнього життя, а нових ще не існує, потребує особливого підходу та специфічних форм допомоги людині, яка її переживає. На щастя, більшість людей можуть подолати кризу самостійно. Тому завдання психолога полягає передусім у тому, щоб виявити та активізувати потенційні можливості подолання кризового стану.